Heiwo heeft in opdracht van Daimler Trucks Nederland een multi temp isotherme carrosserie mogen plaatsen op een Mercedes eActros. Deze volledige elektrische Mercedes truck zal als demo voertuig in Nederland worden ingezet.
De Heiwo carrosserie is verdeeld door een lengteschot in een 1/3 vriesdeel en 2/3 deel koeldeel. Beide zijn af te sluiten door een Loadlok schot. Op het kopschot is een elektrisch aangedreven koelmachine van Carrier geïnstalleerd die beide verdampers onafhankelijk van elkaar kan aansturen. De Bär Piek achtersluitende laadklep heeft een plateau van 2060 mm. Door toepassing van de 3-delige achterdeuren, waarbij de middelste deur apart te openen is, hierdoor is er minder verlies aan temperatuur.
De gehele opbouw van Heiwo kenmerkt zich door de zeer hoge isolatie waarde welke in de loop van de jaren nagenoeg stabiel blijft. Heiwo maakt gebruik van het nieuwe type XPS schuim met een gesloten celstructuur. De zogenaamde Lambda waarde hiervan stijgt in de loop van de tijd nauwelijks dat in tegenstelling tot het traditioneel gebruikte PU schuim. Hoezo kwaliteit?
Heiwo dank Daimler voor het vertrouwen en wenst hen veel succesvolle elektrische kilometers toe.